onsdag 10. september 2008

Blogg - for hvem?

Glad og fornøyd kom jeg i dag hjem og viste Markus bloggen min. Han syntes den så riktig flott ut. Jeg tenkte høyt at jeg etterhvert kanskje kunne lage en bibliotekblogg på skolen. Markus - 14 år - ser rart på meg og spør hva jeg skal blogge om der. Tja - om ting som skjer, om nye filmer og bøker og sånt - svarer jeg. Markus sin kommentar er da: "Mamma - helt seriøst - tror du noen av elevene gidder å gå inn på en bibliotekblogg??". Helt ærlig så tror jeg kanskje ikke det er så fryktelig mange som kommer til å gjøre det... Er ungdom nysgjerrig på en bibliotekblogg?? Hvem skal jeg lage blogg for? Meg selv?!

3 kommentarer:

Anita Steigre sa...

Eller er det helt utenkelig...?
http://bibpop.wordpress.com/

Jeg tror ikke det - handler nok litt om hva man kaller den/hvilken innpakning vi gir.

Sjekk bibpop - denne leses tydelig av brukerne; de legger igjen innkjøpsforslag og kommenterer spillaften og annet.

Anita Steigre sa...

Klikkbar link (forhåpentligvis) kommer her ;-)

Bibpop

Marit sa...

Joda - det er vel bare å satse stort:-) Synet på saken blir kanskje et annet når jeg vet 23 ting om 2.0 :-) Har forresten oppdaget noen blogger jeg har likt etter at jeg åpnet bloggøynene ørlitt - altså etter at jeg opprettet denne bloggen;-)